Butterfly Roundell
Opret emne
Bruger
BTEX_
Novice
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 27-08-2009 11:59:31
Butterfly Roundell
I sidste sæson spillede jeg med tensorbelægning i baghåden; Plasma 430 sort 2,0. Den er let at åbne spillet med og passede perfekt til mit kontrollede baghåndsloop. Ulempen var, som ved alle tensorbelægninger, at katapulteffekten var mærkbar i det korte spil, som jo er lettest med en langsom belægning. Den kunne også være for blød og mangle præcision i blokspillet. Fra sæsonstarten har jeg så prøvet Butterflys nye Roundell. Den er hårdere end de fleste tensorbelægninger. Den er også mere stabil. Den er langsom ved lav belastning i det korte spil og er desuden meget rolig og nem at blokkere med. Når man svinger godt igennem med baghånden kommer der mere tyngde og kraft i slaget end ved Plama 430 belægningen. Mit problem er bare, at lige så snart jeg ikke står rigtigt med baghånden eller når jeg rammer bolden dårligt, så kommer der slet ikke samme fart i bolden som med tensorsvampen. Jeg skal virkelig stramme op og forsøge at spille direkte og kraftfuldt på højeste punkt og undgå alle mellemboldene. Det er udfordring for mit spil og tvinger mig til at arbejde mere på alle mellemdistance boldene. Konklussionen må være, at det (for mig) er lettest at praktisere mellemdistance loopspil med en blød belægning med katapult effekt ved alle slag også dem hvor bolden rammes dårlig. Mens en hårdere belægning giver et mere direkte og farligt spil, som man skal arbejde hårdere og være dygtigere for at kunne praktisere.

Venlig hilsen Hans Boisen, BTEX.
Svar
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 27-08-2009 12:47:18
Jeg spiller Roundell i max på ALC-træet og er bare kanon glad for den kombination. ALC træet genererer tilstrækkelig fart selv for min svage baghånd. Er begyndt at bruge min baghånd mere med denne kombination.
ENIG - det er en meget "godmodig" belægning, som kræver god armbevægelse for at få de hurtige bolde frem.
Hans: spiller du belægningen på et langsommere træ?
Jeg har før spillet meget bløde BH-belægninger, men denne har "det hele" til min baghånd lige nu ... indtil den bliver stærkere! - Rent teknisk, altså!
BTEX_
Novice
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 28-08-2009 12:07:38
Hej Herex

Jeg bruger Yasaka Synergy battræet. Det er iøvrigt nok temposat lidt for højt i vores tabel... Når man svinger igennem så kan man godt mærke, er der kommer noget ekstra tryk i boldene end ved et all+ eller off- battræ. Men Synergy træet er jo nærmest langsomt i det korte spil og det føles meget kontrollerbart i blokspillet. Dvs. Synergy er en super god kombination hvis man gerne vil være god i det korte spil, sikker i blokspillet og stadig have et hurtigt battræ til loopspillet. Dertil er træet også meget let, hvilket jeg oplever som en stor fordel i spillet inde over bordet, men også en fordel når der hurtigt skal loopes på lange server. I boldene er det også lettere at skifte mellem baghånd og forhånd end med et tungere battræ. Eneste ulempe ved Synergy er, at når man ikke rammer bolden godt på mellemdistance loopene, så vibrerer træet en lille smule, men det er så prisen for, at det er godt i andre førnævnte situationer. Desuden animerer det jo bare til, at man forsøger at stå rigtigt og skabe spillet i hver eneste bold..

Venlig hilsen Hans Boisen, BTEX.
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 30-08-2009 19:52:51
Synergy er ikke netop langsomt - behageligt, at det er så super let. Synes bare, balancen "lider" lidt, når det får tunge belægninger på, som Tenergy 05 ... T64 "passer" bedre vægtmæssigt til træet, synes jeg.
Vibrationerne blev jeg først opmærksom på, da jeg igen spillede et stivere træ - ALC - normalt er de ikke et problem med Yasaka, vil jeg sige.
Synergy har et stort sweetspot, synes jeg - så dét er næppe problemet?
Utroligt, at 11 lag ikke giver et fuldstændigt stift træ - god konstruktion!
Et godt valg til dem, som gerne vil en "tand" op i tempo - uden at miste kontrollen og følingen med bolden.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login  |  Opret ny bruger
Se også
Produkter
Butterfly Roundell Butterfly Roundell Tempo: 102 Skru: 99 Kontrol: 85 Læs mere
Andro Plasma 430 Andro Plasma 430 Tempo: 105 Skru: 103 Kontrol: 80 Læs mere
Yasaka Synergy Yasaka Synergy Tempo: 89 Kontrol: 80
BBS: 98 Vægt: 76
Læs mere

Medlemmer

Opret

Login

Du har 0 varer
i kurven
I alt DKK 0,00
© 2007 BTE-Bordtennisexperterne   l   Ormslevvej 23-27   l   8260 Viby J   l   Telefon 8614 2911   l   info@btex.dk
Andro Butterfly Donic Joola Stiga Yasaka