Anmeldelse af Tenergy 25
Opret emne
Bruger
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 22-07-2009 13:47:12
Anmeldelse af Tenergy 25
Så er min nye forhånd monteret: T25 sort 2,1 mm svamp.
Desværre var det træningsdag i går )C: ... inden leveringen.
Umiddelbare indtryk: en hurtig, hård belægning, som griber godt i bolden - som T05 og T64. Virker noget mere kontant end T64, som jeg spiller i forhånd ellers. Ikke så hård, som min forventning - ud fra fotos af de brede, tætte knopper.
Min forventning til belægningen: god til kontraspil, til smash - rimelig, men ikke helt i top, til loop. Svært med de bløde loops, bedre til "powerloops". Vi får se ... nu skal den spilles ind ... kan den gøre sig på distancen, som 64? Nogle skriver "ja", andre "nej" - jeg tror, det afhænger af, hvilket battræ, man monterer den på ...
Nærmere følger ... hører gerne fra andre, som prøver denne belægning!
Svar
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 22-07-2009 22:41:25
Har testet med ekstra træning ca. 2 timer ... loop, kontra, serve, smash ... og 2 kampe.
T25 giver et noget tungere bat - men stadig god balance i Synergy.
En kontant forhånd, velegnet til loop og smash. Bedst til "loop mod loop" og til blokeringer. Altså god til at styre fart fra modstanderen. Powerfuld til at loope på korte, underskruede bolde. Igen med energi i bolden fra modstanderen.
Slår mere direkte, med lavere kastevinkel, end T64. Ingen problem at justere slaget ind. Jeg tænkte kun over det ved de første par bolde. Slår til gengæld en lav, hurtig, direkte boldkurve med god skrue. Alt i alt mere kontant og direkte belægning end T64 - dog mangler der power fra distancen i forhold til T64. En tilvænningssag, som vil tage nogle timer. Der ER power til stede, så et spørgsmål om justering.
Baghånd T64 bliver en udfordring - meget hurtig til baghånden. Super til blokering og, lidt overraskende, til prik. Prik-på-prik styres også overraskende godt. Super til baghåndsloop ... som jeg desværre ikke mestrer særligt godt (C:
Alt i alt positivt ... T25 virker ikke så hård, som frygtet. En stærk forhånd til kontra-/loop spillere som kan lide at afgøre bolden med relativt hårde, direkte slag eller slagloop.
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 05-08-2009 13:57:43
Stadig glad for T25, selv om jeg savner lidt power fra distancen i forhold til T64. Den større kontrol ved hurtige, skruede slag fra modstanderen opvejer dette - sammen med et markant bedre "kort spil" med forhånden med T25. Måske hér den største forskel ligger på disse to belægninger.
Baghånden er ikke afgjort ... måske T25 i 1,7 ... måske Roundell ... måske i stedet Boost TX - var glad for Boost TC, men for blød ... TP for hård ... så derfor ... (C;
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login  |  Opret ny bruger
Se også
Produkter
Butterfly Tenergy 25 Butterfly Tenergy 25 Tempo: 104 Skru: 105 Kontrol: 80 Læs mere
Butterfly Roundell Butterfly Roundell Tempo: 102 Skru: 99 Kontrol: 85 Læs mere

Medlemmer

Opret

Login

Du har 0 varer
i kurven
I alt DKK 0,00
© 2007 BTE-Bordtennisexperterne   l   Ormslevvej 23-27   l   8260 Viby J   l   Telefon 8614 2911   l   info@btex.dk
Andro Butterfly Donic Joola Stiga Yasaka