Stiga Boost TC
Opret emne
Bruger
rustyfo
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 18-10-2008 16:00:45
Stiga Boost TC
Hvordan spiller denne belægning i forhold til de andre Tensorer, f.eks. Roxon serien?

Og er det rigtigt at Boost har bedre holdbarhed?
Svar
Sune B.
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 20-10-2008 09:48:41
Hej!

Boost TC er en af de blødeste belægninger i vores program, men enkelte tensorbelægninger er ca. lige så bløde, fx Desto F3 Big Slam og Impuls Speed.

Boost TC har ikke så meget limeffekt som de nyere tensorbelægninger, og er derfor ikke så hurtig. Til gengæld har den et godt overgummi med rigtig meget skru.

Da Boost TC er ret ny på markedet, har vi ikke et særlig stort erfaringsgrundlag mht. holdbarhed. Dog er mit indtryk at det noget kraftigere overgummi (sammenlignet med tensorbelægningerne) holder bedre end især de lidt ældre tensorbelægninger som fx Plasma og X-tend HS, men også end de nye som fx. Roxon.

Med venlig hilsen

Sune Bøndergaard
BTEX
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 04-11-2008 16:35:20
Jeg har spille Boost TC og TP. TC er relativ langsom ved første bekendtskab og kan virke lidt "død" i det. Men prøv at sætte den på et stift og hurtigt battræ, som fx Clipper, så skal du bare se løjer. Der er tilstrækkelig fart og tilmed en rigtig god skrue - men overraskende kontrol.
Det sjove med disse Stiga belægninger er, at de ligesom skal "spilles ind" - de bliver mere levende efter et par træningspas, specielt TC. Eller er det mon én selv, som skal vænne sig til dem (C:
TP har en udpræget "trampolin-effekt" i forhold til TC. Virker næsten for levende ved første bekendtskab - i forhold til Yasaka Pryde, som jeg ellers spiller med. TP har dog virkeligt stort potentiale, når man lærer den at kende. Til at styre med et all til off- træ og alligevel fuldt tilstrækkelig effekt til at stå langt fra bordet. Mere skruet end man forventer ud fra overfladen, - et godt greb i bolden.
Endelig virker belægningerne fra Stiga meget solide - i modsætning til fx Joolas Energy-serie.
Jeg har prøvet TP i max tykkelse - min næste skal kun være 2.0 ... det er alt rigeligt til mit niveau.
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 18-11-2008 14:08:10
Efter mit seneste indlæg ovenfor har jeg monteret TC i forhånden - man kan loope på mere, end man selv tror på i starten!! Det gode greb i bolden kombineret med relativ langsom fart i forhold til TP, får virkelig bolden til at dykke ned på pladen! TC fungerer nok bedst på et stift træ, men er bestemt også spilbart på et blødere allround træ. Jeg mener, TC er en lidt undervurderet belægning, som vinder ved et nærmere bekendtskab.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login  |  Opret ny bruger
Se også
Produkter
Stiga Boost TC Stiga Boost TC Tempo: 101 Skru: 100 Kontrol: 85 Læs mere
Stiga Boost TP Stiga Boost TP Tempo: 106 Skru: 100 Kontrol: 80 Læs mere

Medlemmer

Opret

Login

Du har 0 varer
i kurven
I alt DKK 0,00
© 2007 BTE-Bordtennisexperterne   l   Ormslevvej 23-27   l   8260 Viby J   l   Telefon 8614 2911   l   info@btex.dk
Andro Butterfly Donic Joola Stiga Yasaka