Knopper?
Opret emne
Mads_
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 03-11-2007 12:37:43
Knopper?
Efter Boldstørrelsen blev lavet om og der blevet lavet nye serveregler kunne der da ikke være mere ITTF ville pille ved.
Lige indtil det nye limforbud kom på banen. Dette er for så vidt godt nok.

Ud fra disse 3 tiltag vil jeg mene at defensive spiller, primært med knopper/antispin får det lettere og lettere. Servene kan ikke skjules mere, og spillet er blevet markan langsommere.
Skal der også laves nye tiltag i den anden retning, så os "offensive" igen kan få nogle af vores forcer styrket igen? Skal knopperne gøres kortere, eller skal den tilladte belægningsstørrelsen gøres tykkere? Skal nethøjden sænkes?

Altså, har de defensive spillere fået nogle fordele, og hvis de har skal der så gøres noget ved det.
Mvh Mads Andersen
Svar
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 03-11-2007 14:22:13
faktisk er godt spørgsmål.

Men vil lige konkludere, at der bliver fjernet en del knopbelægninger fra markedet, nu her inden længe.
Det vil jo så gøre, at vi som offensiv spiller har lettere ved at lære de forskellige belægninger at kende, da der muligvis ikke vil være så mange at vælge imellem i sidste ende.

Jeg har det selv sådan, at dem som spiller med knopper ikke kan spille bordtennis.
Det er ikke ens udstyr som skal afgøre kampen, men ens evner ved bordet.
Synes mange gange, at det typisk er de ældre spillere som har knopper, fordi at de ikke har kondien og smidigheden til at følge med, med normale belægninger.
Det gør så, at mange af dem, automatisk bliver defensive spillere, og har de tunge afgørende slag.

Men det som de vinder så ufattelig mange bolde på, er de utilregnelige svævende og hoppende bolde som der kommer retur efter et godt slagloop, som enhver anden ikke ville have kunnet tage.

Med det, vil jeg så sige, at jeg hader faktisk at spille imod de spillere som spiller med knopper.
Ikke fordi at jeg er en dårlig taber, eller andet, men simpelthen fordi, at jeg er så stor en modstander af, at det er udstyret som afgører kampen. Det er knopperne som gør alt arbejdet for spilleren på den anden side.

Personligt, så krydser jeg fingre for, at de smider ALLE knopper væk fra markedet, og gør sådan, at de ikke kan bruges til turnering.
Jah... så vil der være en masse spillere som ikke kan holde niveauet.
Men så må de jo bare træne ligeså meget som alle oz andre.
Alfa-Peder..
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 05-11-2007 10:00:43
Jubas, hvis du ikke mener at udstyret skal være med til at afgøre kampen, så skulle ALLE jo spille med det samme :-)
best-of-five
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 05-11-2007 12:06:18
@ madsnorring

Hej Mads.

Ændringen af servereglen ser jeg ikke som nogen fordel for de deffensive/deskruktive. Der er med 40 mm bolden mindre skru og fart i serverne. Og dermed mindre muligheder for at lave noget med knopperne. Jovist er serven blevet nemmere at se, men man laver ikke lige pludselig ekstra skru med knopperne på en serveretur, som du kan med en alm. belægning. Jeg ser det som en fordel for de offensive, der kan skrue mere og flippe mere på serverne, efter der er mindre skru og fart i serverne.

Efter serven har de offensive mere tid og mindre skru imod knopperne end med 38 mm bolden. Hvilket giver mere tid til at skrue, eller loope hårdere på 1. angrebet. Hvorefter der på de følgende bolde kan være mere skru i, til fordel for den deffensive/deskruktive.

Efter 40 mm bolden, er adskillige knopper gjort ulovlige. Hvilket nok ikke har været en fordel for dem der har måtte skifte knoppper. Men derudover kan de fleste knopper ikke holde til 40 mm bolden, når du spiller på et højere niveau. Flere af dem flækker meget hurtigere.

Omkring den kommende regel omkring limning, er der måske en fordel for den defensive type. Men jeg tror dog stadig der kommer en limtype på markedet du kan leve med. Ellers er alternativet jo stadig at der er meget hurtige belægninger du ikke behøver at lime. Så du kan skifte din Mark V GPS ud?

Kort sagt, diverse regelændringer har efter min mening været til fordel for de offensive typer.

Og derfor tror jeg at man nu ser de giftige deffensive typer, som er meget gode offensivt med forhånden, da man ikke bare kan vinde på at spille bolden på pladen.

@ JubasDK

Har du selv prøvet at spille med knopper?

Det er faktisk ikke så nemt som du gør det til. Hvilke bolde spiller du imod knopper?

"Men det som de vinder så ufattelig mange bolde på, er de utilregnelige svævende og hoppende bolde som der kommer retur efter et godt slagloop, som enhver anden ikke ville have kunnet tage." Hvis du træner mere i den type bolde, er jeg helt sikker på at du kan loope 2 gange. Og senere 3 gange osv.

Omvendt kunne jeg sige at alle burde have en side der skulle være knopper, så skulle alle være meget mere komplette som spillere. Hader når folk tuder over knopspillere. :-)

Så flyt da serven over i den anden side. (Jamen han returnere stadig med knopperne)

Så serv hurtigere, eller uden skru. (Jamen :-( ....... )

Efter min mening er det jo den offensive der skal skabe kampen. Sker dette ikke, blive det meget skubberi og svævebolde. Men looper den offensive mere, er man jo tvunget til at gå ud i rigtige defbolde. Og så ser man det mest seværdige bordtennis. Off imod def!

Til alle jer der har problemer imod knopper, i må træne noget mere. Arbejde med tingene, specielt de svage ting. Istedet for altid at træne det man er god til.
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 05-11-2007 16:16:19
har prøvet at spille med knopper en del gange.
Selvfølgelig er det ikke let, men synes stadig, at knopper hører en anden verden til.

Jeg har ingen problemer med at vinde over knopper, kender svaghederne, men synes mange gange, at knopperne ødelægger spillet f.eks. hvis to def spillere møder hinanden og det kun er den ene som har knopper.
Ved ikke om du har set sådan en kamp, men det er altså ikke pænt bordtennis, når en af dem, er nød til at være offensiv, for at kunne udfordre den med knopper.

Personligt, så udplacere jeg knopspillerne, og looper kort. Hvilket har givet godt resultat hver gang.
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 05-11-2007 16:20:46
Alfa-Pedersen:

Af udstyr, så mener jeg knopper og alm belægninger.
Knopper skulle afskaffes, og det skulle kun være tilladt at spille med de mere gengse belægninger med knopper indad. -det er for mig at se, de mest normale belægninger.

Selvfølgelig er der nogle der vælger hurtigere belægninger end andre, men det er jo smag og behag.
Men knop spillerne kan altså oz spille med alm belægninger, og det burde de gøre.

Køber man en knop belægning, er det jo fordi, at man ved at mange har problemer med at spille imod dem, og derfor kan man få lette point på den måde.
Det vil sige, at man faktisk køber sig til point i en kamp.

På den måde vil jeg sige, at knopper skulle afskaffes, så alle har samme type belægning
stev
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 06-11-2007 11:48:05
Jeg synes det er forkert at tage rosen fra knopspillerne. Der er mange gode knop spillere, og knopperne er en del af det defensive spil. Hvis man ikke kan spille bordtennis, bliver man ingen god bordtennisspiller ved at bruge knopper - det kræver også træning. En knop spiller kan som alle andre spillere takke sit udstyr ved en sejr, men det er yderst sjældent, at udstyret står for 100% af takken.

Skal antispin og topspin belægninger gøres forbudte fordi de er skod at spille imod? Skal muren på et frispark i fodbold blive forbudt, fordi den altid står i vejen? eller hvad med kosten i curling?

Knopper er en del af sporten, og det er spild af kræfter at brokke sig over. Personligt har jeg intet imod at spille mod knopper, og en del af sport er jo at analysere sin modstander og finde deres svage punkter - ikke at brokke sig over deres metode til at finde ens egne.
best-of-five
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 06-11-2007 15:56:43
@ JubasDK

"Jeg har ingen problemer med at vinde over knopper, kender svaghederne, men synes mange gange, at knopperne ødelægger spillet f.eks. hvis to def spillere møder hinanden og det kun er den ene som har knopper.
Ved ikke om du har set sådan en kamp, men det er altså ikke pænt bordtennis, når en af dem, er nød til at være offensiv, for at kunne udfordre den med knopper."

Nu kender jeg ikke facitlisten over pæn bordtennis. Og ja jeg har set en del af disse kampe, samt deltaget en del selv i disse kampe. Hvad er det du mener der ikke er pænt i disse kampe? Er det mere pænt at man ser den ene offensive spiller efter den anden, lave loopfejl på uprovokerede bolde?

---

"Køber man en knop belægning, er det jo fordi, at man ved at mange har problemer med at spille imod dem, og derfor kan man få lette point på den måde.

På den måde vil jeg sige, at knopper skulle afskaffes, så alle har samme type belægning"

Så nu skal jeg gå hjem i min klub, og fortælle de ca. 10 knopspillere jeg er træner for, hvoraf de 3 har spillet elitedivision - og nu spiller seniordivisionsbordtennis, at de bare har købt sig til deres niveau fordi de spiller med knopper?

Loop lige bolden over til mig igen, så skal jeg nok deffe den tilbage. Men kom med lidt mere/bedre skru (argumenter). For den der køber jeg ikke.
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 06-11-2007 16:38:35
Vil ikke give dig ret i, at det er svært at spille med knopper !

Man kan uden problemer spille def med almindelig belægninger. Og det burde også være sådan !

Hvis du sætter det op, og ser hvor stor en procentdel der spiller med knopper i hele dk.
Så er det nok max en mand per klub, som spiller med knopper.
Jah ok, så er der lige 10mand i din klub, men alle de klubber rundt omkring hvor jeg bor, da er der samlet 3mand ud af 14klubber.

det gør så, at de fleste spillere ikke får trænet imod knopper, og at de derved ikke har stor erfaring med at spille imod knopper.

Men det er ikke manden bag ved, som er svær at spille imod, det er fordi at han har knopperne på sit bat, at det er svært at spille imod ham.

Lidt ligesom hvis du skal skyde længst med en fodbold.
Skyder du længst med den fodbold som alle bruger til træning, eller skyder du længst med den fodbold de bruger i championsleauge finalen.
De to bolde er af hver sit materiale, og der er nok omkring 100gram til forskel på dem.
Vil du hellere ikke kalde det, for en fordel, at man skyder til en bold som er lettere end den anden ?

Eller ekstra lange hjemmelavede dupper til fodboldstøvler, så du står MEGET bedre fast, når det regner voldsomt.
Er det hellere ikke fejt for de andre at du har sådanne dupper på ?

jah.. jeg kan blive ved, hvor man har en stor fordel pga et slags materiale.
Du kan oz vende det om, og sige at hvis nu alle begyndte at spille med knopper... fy da føj da, hvor vil det blive grimt at se på.
Dog vil det ikke være så grimt at se på, hvis alle spillede med alm belægninger. !
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 06-11-2007 16:45:20
Stadig.... træning gør meget, men går man oprigtigt op i sporten, så begynder man ikke at eksperimentere med knopper, og spiller med dem til træning for at lære andre at spille imod dem.

Det er en super dum ide, når man spiller tunering og træner flere gange om gange ugen.
Man mister sine feelings i spillet.
best-of-five
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 07-11-2007 00:16:16
@ JubasDK

Køber man en knop belægning, er det jo fordi, at man ved at mange har problemer med at spille imod dem, og derfor kan man få lette point på den måde.

På den måde vil jeg sige, at knopper skulle afskaffes, så alle har samme type belægning"

Så nu skal jeg gå hjem i min klub, og fortælle de ca. 10 knopspillere jeg er træner for, hvoraf de 3 har spillet elitedivision - og nu spiller seniordivisionsbordtennis, at de bare har købt sig til deres niveau fordi de spiller med knopper? DET MANGLER DU AT SVARE PÅ!

------
"det gør så, at de fleste spillere ikke får trænet imod knopper, og at de derved ikke har stor erfaring med at spille imod knopper."

Ja det er da synd for dem. Så må de jo tilrettelægge træningen anderledes. Hvor tit spiller de imod penfatning? Hvor tit spiller de med borde med lang/kort kontakttid? Hvide eller orange bolde? 1000 lux lysforhold? osv.

-------
"Men det er ikke manden bag ved, som er svær at spille imod, det er fordi at han har knopperne på sit bat, at det er svært at spille imod ham."

Hvad skal jeg så sige til de 3 meget dygtige deffere jeg har? Som iøvrigt trænere mere end de fleste andre, da deres dueller er klart længere end offensive spillere.

------

Omkring dine eksempler vil jeg ikke gøre mig klogere end dig. Men hvis det er lovligt at have længere knopper på i regn, og modstanderen ikke har. Ser jeg ikke noget problem i dette. Og hvis jeg havde et hold der skulle spille finale med en bold der var 100 gram lettere. Ville jeg nok vælge at indkøbe, og træne en del med sådanne bolde inden finalen.

Så skriver du noget om fordele... Ja jeg kender mange der har flere midler til diverse ting end mig, nogle er født heldige, men så må jeg jo bare træne det bedre/smartere. Det hele handler om dygtighed, og hvis nogle spiller med knopper, penfatning eller skævt, så må jeg have lavet min træningsarbejde godt nok.

-----

"Stadig.... træning gør meget, men går man oprigtigt op i sporten, så begynder man ikke at eksperimentere med knopper, og spiller med dem til træning for at lære andre at spille imod dem.

Det er en super dum ide, når man spiller tunering og træner flere gange om gange ugen.
Man mister sine feelings i spillet."

Det er det sorteste jeg har hørt meget længe. Man træner med knopper for at sætte sig i hvad det er bolden kan gøre, samtidigt for klubkammeraten træning imod dette. Og man bytter selvfølgelig. Derved opnår man også mere boldføling, samt forståelse af spillet. Og jeg ved at på lands og unionslejre, er dette også noget man træner. Samt at mange trænere anbefaler børn at købe et "legebat" med knopper på den ene side, så de opnår mere føling og forståelse.

-----

Jeg føler at jeg skriver om bordtennis på et højere niveau, så er derfor lidt nysgerrig om hvilket niveau du selv spiller og/eller er træner på?
stev
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 22-11-2007 12:53:08
Mange begynder at spille med knopper eller antispin belægninger,fordi de har problemer med at læse serven.

Nu går der jo rygter om, at mange langknoppede belægninger bliver ulovlige. Det tager nok lidt gassen af alle brokkerierne.

Dette tiltag kommer umuligt som nogen overraskelse. De regler som er kommet, skal gøre spillet pænere at se på; tilskuer venligt - og gøre spillet mere attraktivt.

Men, men, men... Hvor mange bordtennis spillere mister vi, hvis forbuddet mod de langknoppede belægninger træder i kraft?
Sune B.
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 22-11-2007 14:09:26
Vedr. forbud mod knopper:

Fra næste sæson bliver en del knopbelægninger forbudt. Der er tale om såkaldt glatte knopper med meget lav friktion. Der bliver simpelthen fastsat en grænse for hvor meget belægningen skal "tage ved". Det er stort set kun belægninger med lange knopper der bliver ramt - men altså langt fra alle belægninger med lange knopper.
Den endelige liste over hvilke belægninger der er lovlige i næste sæson kommer til april, men der ligger allerede nu en foreløbig liste på www.ittf.com.
De store regelændringer i bordtennissporten gennem de sidste snart 10 år, har været med udgangspunkt i at sikre mest mulig mediedækning af bordtennissporten: Større bold, nye serveregler, sæt til 11 og nu limforbudet. Hvorfor der kommer forbud mod glatte knopper, har jeg ikke noget godt bud på - da der ikke er nogen spillere i verdenstoppen der spiller med glatte knopper, har det nok ikke den store indflydelse på mediedækningen...

Med venlig hilsen

Sune Bøndergaard, BTEX.
Alexander*..
Novice
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 24-11-2007 18:50:03
Judas. Som der så rigtigt bliver argumenteret er en meget stor del af sport jo at analysere modstanderen. Derfor synes jeg det, at nogle spiller med anderledes belægninger gør det hele mere interessant. Man skal tænke meget mere over sine slag og server, fordi man for alvor skal tænke over hvad man får tilbage i hovedet hvis man laver det er det slag - det er da fedt!
Ang. dit argument med lange knopper under fodboldstøvlerne kan jeg fortælle dig at det ikke ville være en fordel. Det ville derimod gå ind og være en hæmsko når spillerne skulle løbe, fordi de lange knopper ville gi modstand. Nike og andre mærker har jo researchet i hvilke knopper der er optimale, og det har vist sig at være de lidt aflange forholdvist korte knopper ;)

Anyway - synes det nye forbud mod visse knopbelægninger er noget fis - det tager en del af den analyserende del ud.
Alexander*..
Novice
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 24-11-2007 18:50:30
Judas. Som der så rigtigt bliver argumenteret er en meget stor del af sport jo at analysere modstanderen. Derfor synes jeg det, at nogle spiller med anderledes belægninger gør det hele mere interessant. Man skal tænke meget mere over sine slag og server, fordi man for alvor skal tænke over hvad man får tilbage i hovedet hvis man laver det er det slag - det er da fedt!
Ang. dit argument med lange knopper under fodboldstøvlerne kan jeg fortælle dig at det ikke ville være en fordel. Det ville derimod gå ind og være en hæmsko når spillerne skulle løbe, fordi de lange knopper ville gi modstand. Nike og andre mærker har jo researchet i hvilke knopper der er optimale, og det har vist sig at være de lidt aflange forholdvist korte knopper ;)

Anyway - synes det nye forbud mod visse knopbelægninger er noget fis - det tager en del af den analyserende del ud.
patrick.lind
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 27-11-2007 08:42:49
jeg synes det er bedre uden knopper jeg selv spiller uden knopper
Sune B.
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 03-12-2007 14:07:32
Hej alle.

På opfordring følger her et mere nøjagtigt link til listen over godkendte belægninger, med en foreløbig afmærkning af hvilke belægninger der bliver ulovlige i den kommende sæson:

www.ittf.com

Med venlig hilsen

Sune B. - BTEX
Høvleren
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 27-12-2007 11:23:20
Meget interessant emne.

men ikke alle argumenter holder.
For det første ved jeg at Kin Høgsberg spiller med Knopper, det er vist ikke kun fordi at han er en motionsspiller der vinder på at andre ikke kan lide knopper.
Han ville være i top ti uanset hvad hab spillede med.
Jeg eksperimenterer selv lidt med knopper da jeg kan lide at spille lidt mellemdistance og loop mod loop. Det er ikke bare lige ud af landevejen at spille med knopper.

Hvor mange spillere i verdenstoppen spiller med lange knopper ?
Hvis I ikke kan slå folk med knopper er i ikke dygtige nok :-).

Der er faktisk mange i elitedivision der spiller med dem i baghånden for bedre ar kontrollere deres loops.

Hvor ville bordtennis være henne, hvis alle defensive spillere stoppede?
Bordtennis adskiller sig fra andre boldspil specielt tennis, ved at man rent faktisk kan lave showbold langt fra bordet(banen) og virkeligt underholde folk.
Folk mister lysten til at se bordtennis hvis det er tju bang powerbordtennis hvor bolder max kommer over 2 gange, det er da ikke underholdende at se på.

Jeg tror at snakken omkring at forbyde knopper er fordi at folk ikke kan forstå hvordan de skal spille mod dem, jeg har selv problemer - men det er sgu da en udfordring!!! skal vi til at spille uden net :-) ...
Jeg startede i sin tid på at spille bordtennis, fordi at jeg var imponeret over disse shpwkampe og dueller, lad os ikke dræbe bordtennisens sjæl, men træn bedre og mere effektivt, der er trods alt ikke nogen deffere i verden der kan slå de 10 bedste i verden så hjem i træningslokalerne og frem med bordtennis robotterne..!!!

Høvleren.
patrick.lind
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 15-01-2008 19:10:54
jeg kan fortælle at annne cantrine som er landsholds spiller, spiller med knopper
stepou
Nyt medlem
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 17-01-2008 09:16:39
Stop det der tudefjæs over lange knopper - hvis du ikke kan lide det der kommer tilbage, så læg bolden et andet sted på bordet.
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 20-01-2008 12:07:41
Knopper er mange ting. Lange, korte, tæthed, friktion/skrue. Jeg brugte korte knopper i baghånden gennem 2 - 3 år for at kompensere for en lidt svag baghånd. Nemmere serveretur ... og, når man slog "lige på", slingrende bolde som ved længere knopper. Det virkede udmærket - Andro's knopper havde også fart nok til hurtige bolde!
Jeg ønskede dog at udvikle min baghånd og droppede knopperne - men jeg har stor respekt for dem, som bruger dem aktivt. - Og det er ikke nemt at lære. Har haft lange knopper nogle måneder, men spillet blev for langsomt til min smag. Er derfor "landet" delvis offensivt igen!
Hvorfor siger man, at lange knopper "vender skruen"? Det er jo netop, hvad en normal belægning gør. Lange knopper (med lav friktion) skubber bolden tilbage med samme rotationsretning, som den blev modtaget med. Klart, at afsendt overskrue bliver modtaget igen som underskrue. Men vendt? Nej!
Min spillestrategi er enkel mod lange knopper: ikke så voldsomt skrue, som normalt - spil en lang, blød underskrue til knopsiden. Returen vil være "blød" overskrue - loop denne igennem til modsat side af knopperne. Lav "fake" server med mindre skrue end det ser ud til og "modsat" skrue server, så skruen er svær at læse. De fleste langknopbelægninger tager dog imod med nogen friktion.
Lad dog de knopper være! - Det giver en skøn variation og stor udfordring ... og, noget vi sikker bliver glade for om m a n g e år, mulighed for at kunne "følge med" til bordtennis i en moden alder.
reiin
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 20-01-2008 14:45:23
Smukt indlæg herex.
Du har ret i at det giver variation og udfordring.
Grunden til at folk de brokker sig er at de ikke kan se det, de er kun vrede over at de har tabt til disse knopper.
Jeg har også haft samme mening for det er utroligt irriterende, spille imod og taber man kampen er man vred i lidt tid.
Men når man ser på knopper i en helhed så kommer man frem til det du skriver, variation og udfordring, hvilket er hvad bordtennis bør handle om.
Ikke mindst spillere med et svagt punkt kan gå over til knopper og udvikle sit spil på en anden måde og få en stærk side i stedet for (forhåentligt).
patrick.lind
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 20-01-2008 20:04:46
knopper godt eller ej??????
reiin
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 21-01-2008 12:22:48
Knopper godt eller ej??

Patrick, knopper er godt for bordtennis sporten i en helhed. Men nogen synes ikke det passer ind.
Jeg bliver selv sur hvis jeg taber imod en med knopper. Jeg bliver gal og siger, at personen ikke kan finde ud af at spille bordtennis. Men knopper er svære, at styre og er en kunst i sig selv.

Knopper = Godt :)
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 21-01-2008 16:17:34
knopper hører ikke ind i bordtennis sporten !

Der er delte meninger herom, men jeg mener ikke de hører til i denne sport.

Ligesom nogle af de EKSTREM glatte belægninger der findes, det er jo slet ikke sjov at spille imod dem.

Selvfølgelig skal der være underholdning i sporten, men synes ikke en kamp skal afgøres pga en knopbelægning.

jah... jah...
JubasDK
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 21-01-2008 16:20:16
jeg har INGEN problemer med at spille imod knopper !!

Jeg føler bare, at spillet bliver ødelagt, når der står en og vimser med sine knopper.

Hvorfor kan man ikke bare have en type belægning. altså de normale belægninger.

ligesom jeg oz synes det er latterligt at der er forskel på battenes hovede.

De burde have samme størrelse, så det var ens for alle.
Mads_
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 09-08-2008 12:42:30
Lige en opfølger til mit første indlæg. Nu har jeg endelig taget skridtet og skiftet til to tensorbelægninger. Butterfly Tenergy og Andro Roxon 500.

Efter min klare overbevisning har de defensive spillere fået et stærkt kort på hånden indtil disse tensor belægninger er blevet bedre (læs hurtigere).

De defensive spillere jeg her vil omtale vil lægge sig op af den gamle "def" stil, hvor spilleren stiller sig et stykke væk fra bordet og derefter går under bolden med sine knopper i baghånden og en skruet alm. belægningen i forhånden.

De nye tensor belægninger virker udemærkede i serv/retur/åbnings - spillet. Herefter stopper min ros så til dem. Lige så snart man kommer i lange dueller er det stort set umuligt at afgøre bolden. Jeg oplever at disse bolde bliver afgjort på fejl fra hver enkelt spiller, ikke på at man som i "gamle dage" med lim kunne afgøre boldene ved at skyde dem forbi hinanden.

Hvis dette holder vand må den gamle def type da have en stor fordel, og vinde indpas i bordtennissporten igen.

Mit oplæg/spørgsmål er så om denne teori holder vand, om andre har samme oplevelse af de nye belægninger som jeg. Det drejer sig ikke om man skal have knopper eller ej i bordtennissporten, men om hvorvidt den balance der er imellem alm. belægningen og lange knopper forskubber sig?

Mvh Mads
Sune B.
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 20-08-2008 15:14:45
Hej Mads.

Jeg tror - og håber - du får ret...

Jeg synes ikke forskellen i fart er helt så stor som du gør den til, og tror man skal op på meget højt niveau før det for alvor bliver et problem at afgøre boldene. Til gengæld giver det helt sikkert den defensive spiller lidt mere tid - og dermed bedre muligheder...

Tror det vil være godt for bordtennissporten, hvis de traditionelle defensive spillere får bedre muligheder - og sporten dermed bliver mere alsidig. Det kan forhåbentlig også betyde mere underholdende bordtennis på tv - hvilket jeg da synes er en god idé ;-)

Med venlig hilsen

Sune Bøndergaard
BTEX
Nsh
Novice
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 09-12-2008 21:53:00
Seriøst jubas, cry baby cry :'(
Grow up.
Du kommer ikke langt med den der holdning.
Hvis der noget der er irriterende i bordtennis er det folk som whiner ligesom dig.
Meyer358
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 09-03-2009 18:10:39
jeg syntes at folk det spiller med knopper er ikke lige så gode til at spille da det så er materialet der afgør kampen og til ens evner
ranloev
Supporter
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 09-03-2009 19:34:07
ja er 11 og har prøvet at spille mod et par stykker der hat knopper har ingen problemer med at slå dem
herex
Debattør
Vis profil
Send privat besked
Skrevet: 08-04-2009 14:35:20
Jeg har kun mødt én knopspiller under 20 år ... så knopper er vel mest for de erfarne? - dem, som mestrer teknikken. Vi har to knopspillere i min klub - begge spiller på et højt niveau. Det gjorde de også uden knopper. Den ene erkender, at han har behov for at tage tempoet ud af kampene - og bruger knopperne mest til det. Den anden bruger knopperne mere taktisk og er god til at overraske modstanderen med forskellige slag, herunder også giftige angrebsslag med lange knopper. Begge har måtte udvikle deres spil TIL at bruge knopper. Der var ikke noget givet på forhånd! - Det mener jeg i øvrigt aldrig, der er, hvis man skifter grej. Nyt bat, nye (tensor)belægninger. Du skal altid spille det nye ind - med den teknik, du mestrer!
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Login  |  Opret ny bruger
Se også
Produkter
Butterfly Feint Long II Butterfly Feint Long II Tempo: 55 Skru: 62 Kontrol: 55 Læs mere
Stiga Destroyer Stiga Destroyer Tempo: 54 Skru: 61 Kontrol: 65 Læs mere
Friendship 837 Friendship 837 Tempo: 69 Skru: 51 Kontrol: 60 Læs mere

Medlemmer

Opret

Login

Du har 0 varer
i kurven
I alt DKK 0,00
© 2007 BTE-Bordtennisexperterne   l   Ormslevvej 23-27   l   8260 Viby J   l   Telefon 8614 2911   l   info@btex.dk
Andro Butterfly Donic Joola Stiga Yasaka